KAM PŘI VALAŠCE NA RYCHLOSTNÍ ZKOUŠKY?
Datum: Čtvrtek, 17 Duben 2003 @ 19:45:32
Téma: MČR - rally

Pořadatelé letošního ročníku Valašské rally připravili nejdelší trať v dosavadní historii závodu. Dvaadvacátá valaška měří celkem 680,19 km a obsahuje dvanáct rychlostních zkoušek na šesti úsecích v celkové délce 200,60 km. První etapa (pátek 18. dubna) se odehraje v okolí Valašského Meziříčí, Hranic a Bystřice pod Hostýnem. Na jezdce čeká šest rychlostních zkoušek na třech úsecích v celkové délce 80,72 km. Druhá etapa (sobota 19. dubna) zavede soutěžící do okolí Šternberka. Mezi Šternberkem a Rýmařovem najdeme v itineráři rally v oblasti Nízký Jeseník šest velmi náročných rychlostních zkoušek v celkové délce 119,88 km. Automobilové soutěže se do Jeseníků vrací po předlouhých šestnácti letech, v minulosti se zde jela populární Rallye Sigma.

Pojďme se blíže podívat na jednotlivé úseky rychlostních zkoušek a doporučená divácká místa pro příznivce automobilových soutěžích, kteří v hojném počtu zavítají do okolí Valašského Meziříčí a Šternberka. Bližší podrobnosti včetně podrobných map najdete v oficiálním programu AAA AUTO - XXII. Valašská rally 2003, jehož součástí jsou i speciální bezpečnostní zóny pro diváky.

RZ Příluky - Lešná (délka 9,25 km)
Start rychlostní zkoušky je na silnici III. třídy v obci Příluky před křižovatkou. Před vjezdem do obce Mštěnovice následuje pravá zatáčka a po průjezdu obcí přichází nájezd na úzkou panelovou komunikaci s náročným horizontem. Obtížný úsek je zakončen sérií zatáček na štěrku, přístup výhradně pěšky. Následuje rychlý vjezd do obce Jasenice po silnici III. třídy. Zde v centru obce trať prudce uhýbá prudce doleva a po rychlé a obtížné pasáži přichází nájezd na úzkou místní komunikaci až do obce Perná, kde přichází technický a obtížný průjezd obcí zakončený ostrým levým vracákem. Zde trať opět navazuje na silnici III. třídy a po průjezdu velmi náročným přírodním vracákem na místní komunikaci přichází rychlý příjezd do obce Lešná s levou zatáčkou. Trať po průjezdu obcí odbočuje doleva na místní úzkou komunikaci až do obce Vysoká, kde je atraktivní pravý vracák. Následuje prudký sjezd zakončený ostrou pravou zatáčkou a po výjezdu na silnici III. třídy je cíl rychlostní zkoušky před obcí Lešná.
Doporučená divácká místa:
průjezd obcí Mštěnovice, prudké levé odbočení v obci Jasenice, technický průjezd obcí Perná s ostrým levým vracákem, rychlá levá zatáčka v Lešné, náročný pravý vracák v obci Vysoká.

RZ Kladeruby - Malhotice (délka 11,50 km)
Start rychlostní zkoušky je na konci obce Kladeruby na silnici III. třídy. Po tři sta metrech od startu následuje ostrá pravá zatáčka kolem kapličky. Přichází rychlý příjezd do obce Němetice, který je zakončen zpomalovacím umělým retardérem. Trať přechází na vozovku Olomouckého kraje a příjezd do obce Zámrsky se sérií obtížných levotočivých zatáček. Na pátém kilometru erzety následuje obtížná levá zatáčka po náročném sjezdu za obcí Zámrsky. Trať se zpět vrací na vozovky Zlínského kraje, po rychlém příjezdu ve stoupání na posádky čeká ostrá pravá zatáčka. Následuje technický průjezd obcí Dolní Těšice na silnici místního významu, který je zakončen ostrou levou zatáčkou. Po rychlé a obtížné pasáži přichází nesmírně těžká levá zatáčka kolem kostela v obci Horní Těšice. Po výjezdu z obce následuje prudké odbočení vlevo kolem kapličky a nesmírně náročný, obtížný pravý vracák s nájezdem na úzkou místní komunikaci se zpevněným povrchem. Trasa pokračuje před cílem technickým úsekem v lesní části se sérií obtížných zatáček různých poloměrů. Cíl rychlostní zkoušky je v obci Malhotice, před cílem je náročná pravá zatáčka.
Doporučená divácká místa:
pravá zatáčka kolem kapličky nad obcí Kladeruby, zpomalovací umělý retardér v obci Němetice, obtížná levá zatáčka za obcí Zámrsky (přístup od Skaličky), technický průjezd obcí Dolní Těšice, obtížná levá zatáčka kolem kostela v obci Horní Těšice, obtížný pravý vracák (přístup od Kelče), úsek před cílem v Malhoticích.

RZ Chvalčov - Hošťálková (délka 19,61 km)
Start rychlostní zkoušky je na silnici II. třídy č. 437 v oblasti zvané Na Valaškách. Po startu následuje rychlá pasáž se sérii náročných serpentin ve stoupání do horského střediska Tesák.
Pod vrcholem stoupání trať prudce uhýbá ze široké vozovky doleva na úzkou lesní komunikaci. Následuje rychlá pasáž na úzké vozovce v krásné lesní krajině. Po výjezdu z lesa přichází ostrá pravá zatáčka kolem autobusové točny v obci Rajnochovice. Trať pokračuje po silnici III. třídy cca šestikilometrovou rychlou pasáží s řadou zatáček všech obtížností a průjezdů přes železné mostky. Následuje příjezd na křižovatku U milířů, kde trať prudce odbočí levotočivou zatáčkou zpět na silnici II. třídy a pokračuje na vrchol stoupání k horskému středisku Troják. Překonáním vrcholu stoupání trasa pokračuje velmi náročným sjezdem se sérií technicky obtížných zatáček až k přírodnímu retardéru před obcí Hošťálková a po výjezdu v levotočivé zatáčce je cíl rychlostní zkoušky.
Doporučená divácká místa:
náročné serpentiny po startu, ostrá pravá zatáčka kolem autobusové točny v Rajnochovicích (divácká zóna s odborným komentářem, kde bude umístěn zobrazovací panel mezičasů posádek), náročná série zatáček ve sjezdu z Trojáku, přírodní retardér před cílem v Hošťálkové.

RZ Paseka - Dalov (délka 23,60 km)
Start náročné rychlostní zkoušky je na místní komunikaci v obci Paseka. Po startu cca dvě stě metrech následuje obtížný průjezd přes mostek s nájezdem na silnici III. třídy. Přichází technická pasáž ve stoupání se sérií obtížných serpentin v lesním úseku. Před vjezdem do obce Huzová trať prudce klesá a přichází průjezd obcí na místní účelovou komunikaci s nezpevněným povrchem zakončený velmi náročným pravým vracákem. Trať se dostává na silnici II. třídy č. 445 a pokračuje více než osmikilometrovým rychlým úsekem s technickou pasáží v obci Mutkov. Následuje prudké odbočení vlevo v obci Chabičov na silnici III. třídy. Po technickém a náročném průjezdu obcí na jezdce čeká po náročném klesání s několika po sobě jdoucími vracečkami v obci Dolní Žleb ostré odbočení vlevo přes most. V tomto úseku se nachází i velmi obtížný nájezd na úzký můstek. Za obcí Horní Žleb trať prudce stoupá a vyznačuje se sérií velmi obtížných serpentin ve stoupání. Cíl je umístěn zhruba padesát metrů před návěstí obce Dalov. Rychlostní zkouška, která se v převážné míře jede v lesním prostředí, se vyznačuje střídáním rychlých a pomalých pasáží, nechybějí zatáčky všech stupňů obtížnosti, které dokonale prověří startovní pole. K úskalím tratě patří zimní posyp.
Doporučená divácká místa:
obtížný průjezd přes mostek v obci Paseka, náročný pravý vracák v Huzové, prudké odbočení vlevo mezi domy v Chabičově, náročné klesání a obtížné vracečky v klesání nad obcí Dolní Žleb, ostrá levá zatáčka v obci Dolní Žleb.

RZ Stachov - Jívová (délka 11,30 km)
Rychlostní zkouška startuje na silnici II. třídy č. 444 na konci obce Lipina, ihned po startu následuje obtížná serpentina. Po technickém průjezdu obcí Těšíkov - odbočení z hlavní silnice na úzkou místní komunikaci podél potoka zakončené vracečkou a následným odbočením doprava na hlavní silnici - jezdce prověří v náročné pasáži obtížné zatáčky v klesání "na srdce". V polovině rychlostní zkoušky následuje prudké pravé odbočení u Těšíkovského Mlýna, kdy trať přechází na silnici III. třídy. Tento úsek se vyznačuje nádhernou přírodní scenérií v lesní krajině. Trať dále vede po úzké cestě podél potoka velmi rychlými protahováky. Na osmém kilometru přichází prudké odbočení vlevo přes most na hlavní cestu. Trať pokračuje závěrečnou pasáží ve stoupání s řadou náročných zatáček. Cíl je umístěn na horizontu před obcí Jívová. Úskalím bude opět zimní posyp s množstvím písku.
Doporučená divácká místa:
technický průjezd obcí Těšíkov, prudké pravé odbočení u Těšíkovského Mlýna po náročném sjezdu, obtížná levá zatáčka (přístup od Domašova u Šternberka).

RZ Břevenec - Nové Pole (délka 25,04 km)
Start je za obcí Břevenec na silnici III. třídy. Krátce po startu trať prudce odbočuje přes terénní nerovnost doprava, přechází na silnici II. třídy č. 370 a pokračuje sérií obtížných serpentin ve stoupání. Následuje rychlý úsek do obce Tvrdkov s technickým průjezdem obcí a zajímavou pasáží kolem kostela. Trať dále pokračuje rychlou pasáží do obce Horní Město, kde na jezdce čeká nesmírně obtížný a technický průjezd po úzkých místních komunikací obce se spoustou vraceček a řadou diváckých míst. Zvláště atraktivní je levý vracák u kostela a následný výjezd mezi domy ve stoupání z obce. Trať přechází opět na silnici III. třídy a po průjezdu obcí Dobřečov pokračuje náročným sjezdem "na srdce" s obtížnými zatáčkami všech stupňů obtížnosti. Po prudkém klesání přichází velmi těžká pravá zatáčka, po které následuje technická a náročná pasáž v lesním prostředí. Trať pokračuje v tomto charakteru s obtížnými zatáčkami, řadou výjezdů a sjezdů, horizontů, střídáním rychlých a pomalých pasáží až do cíle, který je před obcí Nové Pole. Ještě před cílem je vytvořen umělý retardér nad obcí Stříbrné Hory.
Doporučená divácká místa:
po startu úsek s řadou obtížných a přehledných zatáček, technická pasáž a průjezd kolem kostela v obci Tvrdkov, atraktivní pasáž na úzkých místních komunikacích v obci Horní Město s řadou těžkých vraceček (u "hasičárny" divácká zóna s odborným komentářem, kde bude umístěn zobrazovací panel mezičasů posádek), pravá zatáčka u obce Véska, umělý retardér před cílem nad obcí Stříbrné Hory.

Ve Valašském Meziříčí 17. dubna 2003
ZLIN PRESS production - Roman ORDELT

Tento článek je z Rally2.com - Rallysport Příluky: infomace, fotografie a videa z rally